NENT Group moderniserer ’Paradise’: Et helt nyt take på et elsket format

11 januar 2022

Der er godt nyt til de danske ’Paradise’-fans, for der er meget mere ’Paradise’ at se frem til på Viaplay, når kalenderen siger 2022. Et nyt kuld fantastiske deltagere er klar til deres livs eventyr, og der er flere spændende ændringer i vente for både dem og seerne; for NENT Group garanterer et helt nyt take på det højt elskede format, som i højere grad end tidligere skal afspejle den tid, vi lever i i dag. Der vil være endnu mere plads til at lære deltagerne at kende samt fokus på positive værdier og adfærd, som nu vil være endnu større styrke i spillet. Og så skifter ’Paradise Hotel’ navn til fremover blot at hedde ’Paradise’, mens formatet filmes på en helt ny location i Mexico.

Siden 2005 har ’Paradise Hotel’ været fast inventar på sendefladen på først TV3 og de seneste år på Viaplay – og nu er der nye, spændende ting i vente for seerne af det fortsat enormt populære format.

”Vi har tidligere varslet ændringer i de kommende sæsoner af det danske ’Paradise Hotel’, og nu er vi klar til at løfte lidt af sløret for, hvad det helt konkret betyder”, siger Kenneth Kristensen, programdirektør hos NENT Group.

Spillet mellem deltagerne vil, som det også har været tidligere, fortsat være helt essentielt i det kommende ’Paradise’, men på en helt ny og spændende måde, hvor særligt positive værdier og adfærd ses som en stor styrke i spillet. Derudover vil deltagernes personligheder skinne endnu mere igennem i de kommende sæsoner, hvor taktik vil fylde, men ikke i samme grad som tidligere – der vil altså være endnu mere plads til at lære deltagerne at kende.

”Vi har i denne omgang ledt efter unikke personligheder, som har noget på hjertet, og som ikke er bange for at dele ud af dem selv og deres holdninger, og der er ingen tvivl om, at det er den bredeste sammensætning af cast, vi har set til dato på Paradise. Der vil være meget større fokus på deltagerne som helhed og ikke blot deres evne til at være taktiske og ”spille spillet”, og vi er gået efter, at alle vores seere får mulighed for at spejle sig i vores cast og de spændende dilemmaer, de bliver kastet ud i. Vi har en klar ambition om, at ’Paradise’ i højere grad end tidligere skal have fokus på positive værdier og adfærd, som fremadrettet vil være en enorm styrke i spillet. Spillet mellem vores cast vil fortsat være helt essentielt på ’Paradise’, men på en ny og spændende måde, som samtidig åbner op for nye, vilde muligheder for at rykke videre i spillet – og det glæder vi os til at fortælle mere om! Generelt skal ’Paradise’ afspejle den tid, vi lever i nu – både cast, twist, location osv.”, siger Kenneth Kristensen.

NENT Group har i både sæson 17 og sæson 18 udviklet på ’Paradise Hotel’ i Danmark, bl.a. ved at skifte Mr. & Mrs. Paradise-konkurrencerne ud med Årets Paradise-personlighed i sæson 17, mens sæson 18 har hyldet venskab og samarbejde ved Årets Paradise-par-konkurrencen. Derudover har der ved flere lejligheder været åbnet op for, at man ikke nødvendigvis skal stå sammen med én af modsatte køn. Og udviklingen fortsætter altså ind i de kommende sæsoner, hvor ’Paradise Hotel’ skifter navn til nu kun at hedde ’Paradise’, og så har det ikke længere været et krav, at man var single for at tilmelde sig.

”Vi kigger hele tiden ind i at udvikle ’Paradise Hotel’, og vi foretager disse markante ændringer for at sikre, at Paradise fortsat er relevant og sjovt at følge med i for vores seere og samtidig skal det selvfølgelig være sjovt og spændende at deltage i for vores medvirkende. Det er vigtigt at sige, at der fortsat er mange detaljer omkring det nye ’Paradise’, vi ikke er helt klar til sige noget om endnu, men vi glæder os til at fortælle meget mere om dette senere”, siger Kenneth Kristensen.

Paradise optages fortsat under varme himmelstrøg i eksotiske Mexico, men på en splinterny location, som vil blive præsenteret senere.

Emilie Holm Egebro