Viaplay præsenterer nyt Paradise: Premiere til foråret

18 februar 2022

Det er blevet tid til en ny dag på Paradise. Og selvom det endnu ikke er fastlagt, præcis hvornår ’Paradise’ kan ses på Viaplay, er én ting er sikkert: Det bliver med al sandsynlighed i løbet af foråret 2022. Og der er masser af spændende ting i vente for seerne af det enormt populære format. ’Paradise’ lanceres i en helt ny form med en række store ændringer, som i højere grad end tidligere skal afspejle den tid, vi lever i i dag. Nu løftes sløret for et par af ændringerne

Viaplay er nu klar til at præsentere yderligere omkring ’Paradise’, som forventes at få premiere til foråret. Dét vi engang kendte som ’Paradise Hotel’ kommer nu til at hedde ’Paradise’, og optagelserne foregår på en helt ny location i Mexico.

”Vi har tidligere fortalt om de forandringer, der venter i ’Paradise’ og er nu klar til at løfte en smule mere af sløret for, hvad der ellers venter af nye, spændende tiltag”, siger Kenneth Kristensen, programdirektør hos NENT Group.

Grundpræmissen i ’Paradise’ er fortsat: Et antal deltagere, der aldrig har mødt hinanden før, tjekker ind på et luksuriøst sted i Mexico for at finde en pålidelig partner og danne alliancer. Til sidst står to deltagere tilbage i finalen om præmiesummen på en halv million kroner, men som tidligere fortalt, vil seerne opleve spændende ændringer i den kommende sæson.

Spillet deltagerne imellem være helt essentielt, men på en helt ny og spændende måde, hvor særligt positive værdier og adfærd ses som en stor styrke i spillet. Det taktiske spil vil fylde, men ikke i samme grad som tidligere; der vil i stedet være plads til at lære deltagerne endnu bedre at kende. Og så er der nu absolut kønsneutralitet på ’Paradise’:

”Som noget helt nyt kan partnerskaber dannes på tværs af køn i hele sæsonen, og det åbner for alvor op for nye, vilde muligheder for at rykke videre i spillet og er samtidig medvirkende til, at spændingen for alvor intensiveres endnu mere op til ceremonierne. Derudover vil seerne kunne glæde sig til, at vi har helt nye temauger, der behandler emner og dilemmaer, som tydeligere afspejler nutiden”, siger Kenneth Kristensen.

Det er dog ikke de eneste ændringer, der er foretaget på ’Paradise’. Værelserne er nu møbleret med to enkeltmandssenge, så deltagerne selv afgør, hvorvidt de vil rykke sengene sammen til en dobbeltseng. Og så kan seerne glæde sig til en stor opgradering af hele ’Paradise’-looket, hvor bl.a. deltagerpræsentationerne gøres mere nutidige med fokus på dét, der er vigtigt for deltagerne selv.

”Paradise skal afspejle den tid, vi lever i – både hvad gælder vores deltagere, twists- og temaer. Vi forsøger hele tiden at udvikle Paradise, og vi foretager disse markante ændringer for at sikre, at formatet fortsat er relevant og sjovt for både deltagere og seere. Vi glæder os til, at vi kan fortælle endnu mere om det nye format”, siger Kenneth Kristensen.

Nogle af ændringerne, der vil være synlige i ’Paradise’:

• Alle deltagere er over 20 år
  • Det er ikke længere et krav, at man er single for at medvirke
  • Partnerskaber kan hele vejen igennem dannes på tværs af køn
  • En bredere sammensætning af deltagere
  • Ny indretning af værelser med bl.a. enkeltsenge
  • Ny location i Mexico
  • Nye temauger, der behandler emner og dilemmaer, der tydeligere afspejler nutiden

'Paradise' søger lige nu nye deltagere, og du kan ansøge herhttps://shortaudition.net/Paradise-Hotel

Viaplay ser frem til at præsentere endnu mere om ’Paradise’ ved en pressedag i nærmeste fremtid. Yderligere info om denne følger.