25 år med Robinson Ekspeditionen: Den bedste Robinson-premiere på Viaplay nogensinde

6 september 2023

Siden 1998 har Robinson Ekspeditionen budt på episke ven- og fjendskaber, barske konkurrencer og taktiske genistreger. Og danskernes appetit på Robinson Ekspeditionen er bestemt ikke blevet mindre – faktisk lader det til, at den er større end nogensinde; i mandags var den bedste Robinson-premiere på Viaplay nogensinde!

Mandag brølede Jakob Kjeldbjerg atter ”SÆT I GANG” til 22 nye overlevere i Danmarks hårdeste realityprogram.

Eventyret tog sin begyndelse for 25 år siden, men danskerne er stadig vilde efter intense dyster, kappestrid og Ø-råd, for i mandags var den bedste Robinson-premiere på Viaplay nogensinde.

Sæson 24 slog all time Robinson-rekord på antal Viaplay-seere på premieredagen, og godt en kvart million danskere så med på TV3. Samlet set steg seertallet på tværs af Viaplay og TV3 med intet mindre end 14% sammenlignet med sidste sæson:

- Det er fantastisk, at så mange danskere så med på premieren af sæson 24 af Robinson Ekspeditionen på Viaplay og TV3. Vi er meget glade og stolte over den succesfulde start, og vi kan love alle Robinson-fans, at der er en episk sæson i vente de kommende 13 uger med vilde konkurrencer, De Udstødtes Ø i ny forklædning og en vej mod trofæet, der er hårdere end nogensinde før, siger Kenneth Kristensen, programdirektør hos Viaplay Group Danmark.

De starter 22. Om 13 uger ved vi, hvem af dem, der står alene tilbage med æren, trofæet og den halve million.

Der er et nyt afsnit af Robinson Ekspeditionen hver mandag på Viaplay og kl. 20:00 på TV3

Louise Andersen

PR Project Manager, Viaplay Danmark